Anmeldelse: Sådan – succes med PR & sociale medier

renehjettings bogSådan får du succes med PR & sociale medier
af René Hjetting

Anmeldt af billedhugger Thomas Kadziola.
Bogen er kort fortalt en populær håndbog i markedsføring på Internettet.  Efter en vejledning i basal markedsføring fra skrivevejledning, offline PR som pressekontakt til medieovervågning m.m., gennemgår René Hjetting de forskellige platforme på Internet fra hjemmeside til sociale medier med beskrivelse og vejledning i  brugen af dem. Fra Facebook til Pinterest, de fleste er der.
Som en brugermanual i markedsføring gennemgår de forskellige kapitler deres emner fra grunden i et let forståeligt sprog næsten renset for fagudtryk. De få fagudtryk, man støder, på bliver enten forklaret eller kan nemt googles. Bogen kan læses fra start til slut, eller der kan plukkes i de kapitler der er relevante for.

Jeg er ikke i tvivl om, at jeg selv kunne havde undgået mange fejltrin, havde jeg haft bogen i hånden, da jeg for 7 år siden fik lavet en hjemmeside. Som en blanding af markedsføringens Takt og Tone og en kogebog i PR bliver man guidet gennem de forskellige emner uden at blive talt ned til. Desuden er bogen også til at holde ud at læse. Sproget glider fint, hvilket ikke er en selvfølge, når emnet er pure business.
Med udgangspunkt i min egen virksomhed som billedhugger, hvor PR er næsten altafgørende, er jeg ikke i tvivl om, at jeg tilhører målgruppen for bogen. Min oplevelse er netop, at bogen særligt henvender sig til mindre virksomheder, hvor der ikke er uddannede marketings-medarbejdere. Jeg vil derfor varmt anbefale bogen til mindre virksomheder og især nystartede. Jeg vil med sikkerhed ofte konsultere den.

Paperback, 154 sider, ISBN: 978-87-997580-0-5, pris kr. 249.-. Pris som e-bog kr. 199.

Udgivet af MyPressWire ApS  oktober 2014

René Hjetting beskriver sig selv som “..  Journalist, forfatter Forfatter:og online marketing nørd med passion for at dele sin viden og hjælpe andre med PR, sociale medier og online marketing.” Han står bag firmaet MyPressWire ApS, der udgiver og sælger bogen via hjemesiden www.mypresswire.com.