Elevator-talen – Brug den – igen …
– Nogle kender den allerede – for andre vil det være helt nyt …
– få bruger den – og færre mestrer den …
– uanset, så ér den altså vigtig at kunne
– dvs. at formidle budskabet om din virksomhed og dine ydelser
– kort – tydeligt – præcist – på max. 30 sekunder !
– og, når jeg vælger at omtale denne ´klassiker´ – igen …
– så er det simpelthen fordi jeg utallige gange møder en dygtig og engageret iværksætter med et godt produkt, men som ikke formår at fortælle hvad de faktisk tilbyder – utroligt, men sandt !
– de typiske ´fejl´ er :
– en ´svævende´, uklar præsentation
– en præsentation der er ´for lang´ og detaljeret
– en præsentation der lyder kedelig …
– en indledning, ´overskrift´ der ikke ´fænger´
Som skabelon for en god elevator-tale kan man fex bruge ´H-modellen´, eller dele heraf – dvs. :
HVAD – Hvad tilbyder jeg ?
HVEM – Hvem tilbyder jeg mine ydelser/produkter til ?
HVOR – Hvor tilbyder jeg mine ydelser/produkter – geografisk ?`
HVORLEDES – Hvorledes tilbyder jeg mine ydelser/produkter ?
– vær opmærksom på at det kræver øvelse og træning at lave en god elevator-tale
– og, hvordan véd jeg så, at jeg har en elevator-tale der virker ?
– sucess-kriteriet er, at modtageren siger ´… det lyder interessant, lad mig få dit visitkort, så vi kan lave en aftale …
– Hvorfor hedder det ´Elevator-talen´ … ? – og, hvordan træner man ?
– læs herom – Her …
Dann Sommer
Personlig Coach & Mentaltræner
Personlig Coaching, Telefon-Coaching & Skype-Coaching