” Web Marketing 2.0 ” – Nye vinde blæser …

Nedenstående indlæg er relevant for dig, såfremt du kan svare ´Ja´ til blot 3 af flg. udsagn…

  1. Fortsat vil drive virksomhed, de næste 3-5-? år
  2. Vil starte ny virksomhed indenfor 0-3-? år
  3. Ønsker at synliggøre din virksomhed og dine ydelser på Internet
  4. Ønsker at synliggøre dine ydelser udenfor lokalområdet
  5. Ønsker at sælge dine ydelser på Internet.
  6. Noget jeg ikke har tænkt på, endnu …

– fordi, måden at drive forretning på, er under fortsat forandring pga. udnyttelsen af de muligheder Internet stiller til rådighed – nogle kalder det ´Web Marketing 2.0´

Rich Schefren, en amerikansk ´web marketing guru´ har udgivet en gratis rapport om dette fænomen, og også hvorledes man kan udnytte de nye muligheder dette giver – se link nederst – du skal blot registrere dig med mai-adr. for at kunne få rapporten

– faktisk befinder vi os på et meget spændende tidspunkt rent historisk, fordi der sker et radikalt paradigme-skift i fht. måden man skaber forretning, afsætter ydelser og skaber synlighed omkring disse ydelser

– Marketing 0.0, i ´gamle dage´, dvs før Internet, da var det udelukkende de store virksomheder der havde adgang og ressourcer til global markedsføring – sådan er det ikke længere …

– Web Marketing 1.0 – en-vejs kommunikation, hvor Internet anvendes som en slags ´avanceret brochure´, og/eller udsendelse af e-mails til markedsførings-formål

– Web Marketing 2.0 – direkte, real-tids kommunikation og ligeværdig dialog med kunder/klienter/brugere  

– hvad der sker, idag, pga. Internet, er i virkeligheden også en demokratisering af salgs- og marketing-processen, således at du med en lille virksomhed arbejder fuldstændigt på lige fod på Internet med de største aktører indenfor dit fagområde.

– alt dette giver nye muligheder, og ligeledes også faldgruber

– det positive er, hvis du er en ærlig person med en reel ydelse, at ærlighed betaler sig …
– fordi, du kan opbygge et positivt ry og renommé, som også kommer til at fremstå tydeligt på Internet

– og omvendt, hvis du ikke leverer en reel ydelse
– dårlig omtale spredes øjeblikkeligt på nettet
– og, det der bliver skrevet på nettet kan faktisk ikke slettes … !
– ihvertifald kan du ikke selv bestemme om det skal slettes, eller ikke …
– et par af de andre begreber der omtales i rapporten er :  

  • brug af social networking til markedsførings-formål
  • om knaphed på opmærksomhed fra din målgruppe, og løsningen herpå
  • markedsføring med synliggørelse via ´piggy-backing´
  • effektiv produkt-lancering af nye ydelser
  • hvorledes det giver mening og værdi, at give noget væk, gratis

– når du læser hans rapport, så vær forberedt på, at det er meeeget amerikansk, og grunden til at han gør en så omfattende rapport tilgængelig på nettet, gratis – er selvfølgelig at han vil bruge den som ´lokkemad´ til at sælge nogle hamrende dyre web marketing kurser.

– … læs rapporten alligevel … !

– fordi, det indtil videre er noget af det eneste, og det bedste, jeg har set og fundet, som beskriver dette tema, samlet, tilgængeligt, og anvendeligt

– rapportens fulde titel er : “The Attention Age Doctrine Volume Two – Web Marketing 2.0
– downloades fra :     http://www.strategicprofits.com/doctrinenew/  (ca. 100 sider)
 

– nogle af de andre nyttige kilder jeg selv har fundet inspiration fra, omkring web marketing,web design og søgemaskineoptimering/SEO kan du hente, gratis – HER …
Tips og Inspiration vedr. : Web Marketing og Søgemaskine-optimering

– god læsning :-)

 

Dann Sommer

Personlig Coaching & Mentaltræning.

Telefon-coaching, Skype-coaching, Erhvervscoaching.

Web: www.dann-sommer.dk