” Web Marketing 2.0 ” – Nye vinde blæser …
Nedenstående indlæg er relevant for dig, såfremt du kan svare ´Ja´ til blot 3 af flg. udsagn…
- Fortsat vil drive virksomhed, de næste 3-5-? år
- Vil starte ny virksomhed indenfor 0-3-? år
- Ønsker at synliggøre din virksomhed og dine ydelser på Internet
- Ønsker at synliggøre dine ydelser udenfor lokalområdet
- Ønsker at sælge dine ydelser på Internet.
- Noget jeg ikke har tænkt på, endnu …
– fordi, måden at drive forretning på, er under fortsat forandring pga. udnyttelsen af de muligheder Internet stiller til rådighed – nogle kalder det ´Web Marketing 2.0´
Rich Schefren, en amerikansk ´web marketing guru´ har udgivet en gratis rapport om dette fænomen, og også hvorledes man kan udnytte de nye muligheder dette giver – se link nederst – du skal blot registrere dig med mai-adr. for at kunne få rapporten
– faktisk befinder vi os på et meget spændende tidspunkt rent historisk, fordi der sker et radikalt paradigme-skift i fht. måden man skaber forretning, afsætter ydelser og skaber synlighed omkring disse ydelser
– Marketing 0.0, i ´gamle dage´, dvs før Internet, da var det udelukkende de store virksomheder der havde adgang og ressourcer til global markedsføring – sådan er det ikke længere …
– Web Marketing 1.0 – en-vejs kommunikation, hvor Internet anvendes som en slags ´avanceret brochure´, og/eller udsendelse af e-mails til markedsførings-formål
– Web Marketing 2.0 – direkte, real-tids kommunikation og ligeværdig dialog med kunder/klienter/brugere
– hvad der sker, idag, pga. Internet, er i virkeligheden også en demokratisering af salgs- og marketing-processen, således at du med en lille virksomhed arbejder fuldstændigt på lige fod på Internet med de største aktører indenfor dit fagområde.
– alt dette giver nye muligheder, og ligeledes også faldgruber
– det positive er, hvis du er en ærlig person med en reel ydelse, at ærlighed betaler sig …
– fordi, du kan opbygge et positivt ry og renommé, som også kommer til at fremstå tydeligt på Internet
– og omvendt, hvis du ikke leverer en reel ydelse
– dårlig omtale spredes øjeblikkeligt på nettet
– og, det der bliver skrevet på nettet kan faktisk ikke slettes … !
– ihvertifald kan du ikke selv bestemme om det skal slettes, eller ikke …
– et par af de andre begreber der omtales i rapporten er :
- brug af social networking til markedsførings-formål
- om knaphed på opmærksomhed fra din målgruppe, og løsningen herpå
- markedsføring med synliggørelse via ´piggy-backing´
- effektiv produkt-lancering af nye ydelser
- hvorledes det giver mening og værdi, at give noget væk, gratis
– når du læser hans rapport, så vær forberedt på, at det er meeeget amerikansk, og grunden til at han gør en så omfattende rapport tilgængelig på nettet, gratis – er selvfølgelig at han vil bruge den som ´lokkemad´ til at sælge nogle hamrende dyre web marketing kurser.
– … læs rapporten alligevel … !
– fordi, det indtil videre er noget af det eneste, og det bedste, jeg har set og fundet, som beskriver dette tema, samlet, tilgængeligt, og anvendeligt
– rapportens fulde titel er : “The Attention Age Doctrine Volume Two – Web Marketing 2.0”
– downloades fra : http://www.strategicprofits.com/doctrinenew/ (ca. 100 sider)
– nogle af de andre nyttige kilder jeg selv har fundet inspiration fra, omkring web marketing,web design og søgemaskineoptimering/SEO kan du hente, gratis – HER …
– Tips og Inspiration vedr. : Web Marketing og Søgemaskine-optimering
– god læsning :-)
Dann Sommer
Personlig Coaching & Mentaltræning.
Telefon-coaching, Skype-coaching, Erhvervscoaching.
Web: www.dann-sommer.dk