Anm: Webcellence – Effektivt salg og markedsføring på internettet
Forlag Udgivet på Frydenlund
ISBN nummer: 978-87-7887-931-8
Titel: Webcellence – Effektivt salg og markedsføring på internettet
Vejl. Pris: 169,95
Websted: Læs evt. på www.webcellence.dk
Anmeldelsen her er skrevet af Dorthe Klyvø. Jeg stiftede i februar 2008 netbutikken www.plus-kids.dk, som jeg også selv driver.
I 2010 fik jeg partnere ind i virksomheden og dannede en professionel bestyrelse. Jeg har lært at arbejde med markedsføring og salg på nettet dels ved at læse bøger som denne, dels igennem hands-on erfaring, og dels ved at deltage i et utal af kurser, workshops, foredrag, konferencer m.m.
Bogen er skrevet af Jens Strandbygaard , der har arbejdet med e-handel siden 1996 og har rådgivet både nationalt og internationalt. Han er stifter og medejer af virksomheden Digital Brands A/S, der rådgiver om SEO og SEM, samt driver webshops i samarbejde med ejerne.
Han er med andre ord en særdeles kompetent person indenfor alle aspekter af e-handel.
Hvad handler bogen om?
Bogen handler i grove træk om salg og markedsføring på internettet.
Hvad adskiller en god webshop fra en dårlig?
Hvordan får man flere kunder ind i online butikken?
Hvilke værktøjer og metoder, kan man benytte sig af som webshopejer?
Målgruppen
Dig, der enten ønsker at starte eller allerede driver en netbutik i dag – eller dig, der gerne vil vide mere om e-handel.
Indholdet i korte træk
Bogen gennemgår disse væsentligste hovedområder:
1. Hvordan skaffer du trafik til din webshop – og hvordan kommer du øverst på Google?
2. Hvordan opbygger du din side, så den genererer mest muligt salg – og hvordan arbejder du eks. med splittests?
3. Hvordan bevarer du kundernes loyalitet – fordele ved eks. en kundeklub?
4. Lidt dybere ned i materien; forbedring af klikrater på annoncer, annonceplanlægning, landingssider, klikrater i nyhedsbreve med mere.
5. Overblik over analyseværktøjet Google Analytics
Anmeldelse:
Jeg synes, Jens Strandbygaard kommer rigtigt godt i mål med sin bog. Særligt i forhold til folk, der måske ikke har den helt store erfaring og/eller viden med nethandel i forvejen.
Der er gode, konstruktive beskrivelser af metoder og værktøjer, og jeg vil mene, at man med denne bog i hånden kan gå direkte i kødet på den udfordring, det er at starte med handel på nettet. Faktisk kan jeg ikke sætte mange fingre på den!
For mig selv, der jo har arbejdet med nethandel i mere end tre år nu, er der ikke så meget nyt i bogen, men det er helt klart et redskab, som jeg gerne ville have haft tilgængeligt, da jeg selv startede i ”branchen”. Noget af det, der eks. adskiller denne bog fra andre af samme type er, at den er så lettilgængelig og klar i spyttet i forhold til modtagerens viden om emnet. Jens Strandbygaard forudsætter ikke, at læseren ved en masse på forhånd, og han taler ikke ned og/eller prøver at brillere med lange, uforståelige fagudtryk.
Jeg kan kun anbefale bogen, hvis du enten ønsker at arbejde med nethandel, lige har åbnet webshop, eller blot generelt interesserer dig for emnet og har brug for mere viden om det.