Forbered Indvendingerne … – Forøg Salget !

– det er altid fedest at få ´Ja´ når man sælger sine produkter

– … imidlertid så kræves der som regel rigtig mange ´Nej´er´, for at få et enkelt ´Ja´, og dermed også at få en kunde der køber, og betaler.

Fra mange selvstændige og iværksættere hører jeg også at de ikke har det særligt godt med alle disse ´Nej´er´ – uanset om det måtte være via tlf.salg, eller i fbm. kundebesøg

– så, hvad kan man gøre ? – well, der er faktisk en hel del man kan gøre.

– og, en af de meget enkle, og ganske tilgængelige værktøjer er simpelthen at lave et ´Indvendings-katalog´

– hvilket også et rigtig godt værktøj, hvis man ikke er så øvet i at sælge

– dvs. at der simpelthen laves en liste over de 10-15-20 indvendinger som en sælger typisk vil møde fra kunderne i fht. køb og anvendelse af produktet

– og, at der derefter også udarbejdes en god respons på disse indvendinger

– i praksis laves ´Indvendings-kataloget´ simpelthen som et skema med to kolonner, indvendinger på den ene side, en god respons på den anden side.

– dette ´Indvendings-katalog´ giver flere fordele :

1. En kvalificeret, forberedt, respons til kunden i salgs-situationen
2. Ensartethed i responsen, dvs. man undgår ´nonsens-svar´ istedet for at ´tabe tråden´
3. Sælger bliver bevidst om at møde disse indvendinger, og dermed ´kender´ dem på forhånd, og opnår fortrolighed med dem
4. Sælgere/selvstændige kan hjælpe/sparre hinandens indbyrdes, på hvordan de endnu bedre kan håndtere indvendingerne, istedet for at blive ´låst´ i indvendingerne

– så, hvilke indvendinger måtte du have, omkring at bruge dette værktøj … ;-)

hilsner
dann s.

Dann Sommer, Personlig Coach & WebMaximizer
Personlig Coaching, Mentaltræning, Søgemaskine-optimering