Fra ´ide´ til ´produkt´ – brug “H-modellen”

– fra én der netop er igang med at starte ny virksomhed har jeg modtaget flg.

“Jeg sidder og har en masser ideer til min kommende virksomhed …

Har været i gang med en forretningsplan, men synes jeg breder mig SÅ meget at jeg endnu engang har svært ved at holde fokus…” 

 

SVAR : 

– Et forslag – start med det simple, det enkle, således du til en start kan begynde at få et overblik

– og, derefter begynde at vælge, prioritere, sortere

– du kan fex bruge “H-modellen”, dvs. for hver produkt-kategori overveje og beskrive :

HVAD ? – HVEM ? – HVOR ? – HVORLEDES ? – HVORDAN ? – HVAD II ?

HVAD – Hvad ønsker jeg at tilbyde ?
HVEM – Hvem ønsker jeg at tilbyde mine ydelser/produkter til ?
HVOR – Hvor ønsker jeg at tilbyde mine ydelser/produkter – geografisk ?`
HVORLEDES – Hvorledes vil jeg tilbyde mine ydelser/produkter ?
HVORDAN – Hvordan gør jeg mine kunder interesserede i mine ydelser/produkter ?
HVAD II – Hvad ønsker jeg selv at opnå ?

– og, som en lille raffineret udvidelse af denne øvelse – såfremt du ønsker at skærpe dit fokus, endnu mere

– så kan du i hvert af ovenstående spørgsmål i runde 2 tilføje ordet ´allerhelst´ – feks : Hvad vil jeg – allerhelst – tilbyde ?

– denne enkle, men effektive øvelse giver som regel det fornødne overblik, således det herefter er muligt at begynde at prioritere og sortere i fht. en fremadrettet handlingsplan.
dann s.

Personlig Coach & WebMaximizer
Personlig Coaching, ErhvervsCoaching, Søgemaskine-optimering