Fra tekst til kommunikation
Min nye virksomhed hedder ErKom – Erhvervs Kommunikation. For det er det, jeg primært har tænkt mig at satse på fremover. Og derfor er det selvfølgelig vigtigt, at navnet sender et fornuftigt signal om, hvad jeg laver.
Tidligere kaldte jeg min lille enmandsbutik “Texteriet”. En freelancevirksomhed der var bygget på min journalistiske kunnen. Det var herfra, jeg solgte artikler til aviser, magasiner, ugeblade og fagblade. Og som sådan var navnet glimrende. Jeg lavede tekst!
ErKom er en noget mere kompakt størrelse, der dækker over intern og ekstern kommunikation, præsentationsmateriale, PR og rådgivning. “Texteriet” holder altså bare ikke i den sammenhæng. Så hvor ondt det end gjorde var det “ud til højre”.
Men øv hvor har det været svært at kassere det gamle navn. I det navn ligger alt mit hjerteblod, mine drømme og en god portion opsøgende arbejde. Derfor har jeg heller ikke helt skrottet mit gamle firma. Domænet har jeg stadig, og hvem ved, om Texteriet en dag genopstår. I et af mine netværk har vi allerede vendt muligheden for et fælles journalistisk freelancebureau.