Kreativ markedsføring
Mikronet deltog på en iværksættermesse i Køge, der er arrangeret af blandt Amino. Lone de Bie og jeg profilerede Mikronet på en stand, og vi havde ikke mange øjeblikke til en kaffetår, for der var stor interesse for netværket. Men midt på eftermiddagen var alle brochurer uddelt. Det resulterede i, at vi måtte finde på en alternativ måde at markedsføre Mikronet på. I stedet for kun at fortælle om netværket og udlevere en brochure, så fik vi de nysgerrige til at tilmelde sig med det samme via den medbragte computer.
Jeg vil vove at påstå, at vores ændrede “markedsføringsstrategi” resulterer i flere tilmeldinger. Alternativet er nemlig, at de besøgende på messen har en bunke brochurer og visitkort med hjem, og kun får handlet på en brøkdel af de kontakter og informationer, de har fået.
Heraf kan man lære, at der kan komme noget godt ud af at ændre på vanerne. Det var også et af de budskaber, Martin Thorborg havde, da han fortalte om personlig branding:
– Man skal gøre noget andet end det, alle de andre gør.
God iværksætterdag
Lone de Bie og Elisabeth Vind