Den innovative iværksætter
Innovation og måske især brugerdreven innovation har de seneste år været nærmest en kult-betegnelse indenfor al ledelse og iværksætteri.
Brugerdreven innovation er i bund og grund blot den udvikling eller nyskabelse, der tager udgangspunkt i brugerens behov frem for producentens fancy ideer. Og bortset fra at det nu har fået sin egen betegnelse, er der næppe noget nyt i det. Det, der i stedet er værd at hæfte sig ved, er de mennesker og virksomheder, der formår at bruge det bevidst.
En af mine personlige iværksætter-favoritter på området er Martin Thorborg. Manden bag bl.a. Jubii, Cybernet, iværksætternetværket Amino mv.
Jeg har netop læst hans seneste bog “Iværksætter til jeg dør”, og hvad enten man er til Thorborg eller ej (han har sine meninger), er det ikke til at komme udenom, at manden ved, hvad han med at gøre og er knalddygtig på sit felt.
Det talent deler han gavmildt ud af i sin bog, der bl.a. rummer et væld af tips til PR og markedsføring. Så mangler du lidt litteratur til helligdagene, er Thorborgs skriverier et godt bud til hængekøjen. – Og så udmærker den sig ved at være let læst.