Anm. : “Tjen på det du brænder for” af Joakim Ditlev

tjen penge på det du brænder for

Læs mere på www.nichebog.dk

Anmeldelse af Joakim Ditlevs e-bog
Tjen på det du brænder for. 10 måder du kan tjene penge på din blog eller dit nichesite”.

Anmeldt af Sarah Vos Thrysøe

Hvem er Joakim Ditlev?
Bogen er skrevet af Joakim Ditlev, som bl.a. er kendt fra sin tidligere bog ”Content marketing bogen”. Joakim er konsulent og arbejder med hvordan, hvorfor og hvornår inden for brugen af content marketing. Du kan læse mere om Joakim og hans arbejde på hans hjemmeside www.contentmarketing.dk

Hvem skal læse bogen?
”Tjen på det du brænder for” henvender sig mest til dig, der har en blog, du ønsker at tjene penge på.
Er du ved at starte en blog op inden for et emne du brænder for og ønsker at gøre det til din levevej? Så kan bogen bruges som en guide ift. hvilke tiltag, du skal arbejde dig hen imod. Mange af metoderne virker dog først, når du har en vis følgerskare. Derfor er det ikke sikkert, at du kan bruge alle metoder her og nu.

Blogging på dansk
Bogens helt klare fordel er, at den er baseret på det danske marked og de mekanismer, der virker her hos os.
Det er altid lidt en udfordring at læse amerikanske råd inden for blogging. De har, potentielt i hvert fald, hele verdenen som deres målgruppe. Hvorimod det danske sprog sætter en meget brat stopper for al trafik uden for Danmark. Det giver dig altså maks. 5 millioner at henvende dig til. Og med et nicheemne, som du måske realistisk set er nede på under 100.000 potentielle læsere til.
Ofte giver de amerikanske råd derfor ingen mening, hvis du vil blogge på dansk. Det har Joakim taget højde for i sin gennemgang af indtjeningsmetoderne.

De 3 grunde til, at du ikke lever af at blogge
Joakims beskrivelse af de 10 metoder starter meget fint med at nævne de 3 fejl, de fleste bloggere gør.
De 3 fejl som gør:
•    At du ikke tjener penge.
•    At du skræmmer læserne væk
•    At du ikke fremtidssikrer deres indtjening.

Jeg vil selvfølgelig ikke give dig de 3 råd her. Dem må du læse om i bogen :-)

De 10 direkte metoder
Bogen beskriver 10 direkte måder, du kan tjene penge på din blog på. Du får også 5 cases fra eksisterende danske bloggere, der udelukkende lever af deres blog eller regner med at gøre det inden for meget kort tid.

De 10 direkte metoder gives først i et overblik og beskrives derefter hver for sig i detaljer. Ca. hver 2. følges op af en case-beskrivelse af, hvordan en blogger har fået succes med sin indtjening ved at bruge bl.a. dén specifikke indtjeningsmetode.
Den enkelte metode består af en beskrivelse af, hvordan metoden virker, hvordan du kan tjene penge på den, og hvilke risici der er. Under risici får du også et overblik via nogle barometre, på:
•    Kendskab blandt annoncører
•    Værdi for læserne
•    Velegnet til nichepublikum
•    Indtjeningspotentiale
•    Tidsforbrug
Det giver dig et hurtigt overblik over, om metoden er noget for dig.
Det fede ved Joakims gennemgang af metoderne, er dog hans helt klare ønske om, at du vitterligt kommer til at tjene penge på det(!)
Det er ikke bare en lang ros af alle de måder, du sagtens kan tjene penge på og blive millionær. Tværtimod er det en realistisk gennemgang af mulighederne og det arbejde, det kræver. Fokus ligger konstant på, at der sidder nogle læsere i den anden ende. Og det er dem, du skal leve af.

Skal du læse bogen?
•    Hvis du har en blog, du gerne vil gøre til din hovedbeskæftigelse? Læs den.

•    Hvis du har en blog, som er på vej til at blive din eneste indtjening, og nu overvejer du at installere bannere (Adsense). Så skal du læse den.

•    Hvis du har en blog, som du gerne vil leve af. Derfor har du installeret Adsense. Men du tjener faktisk ikke noget. Så skal du helt klart læse den(!)

•    Faktisk kan det også være god inspiration, hvis du overvejer at blogge – Men ikke lige kan se, hvordan det kan blive din levevej. Bogen viser dig, at der findes både direkte og indirekte måder at tjene penge på det, du brænder for. Og selvom du ikke kan implementere indtjeningsmetoderne fra dag 1, så giver den dig inspiration til, at det kan lade sig gøre og hvordan.

•    Og bare for en god ordens skyld. Der er også dem, den ikke henvender sig til: Hvis du laver konsulentarbejde, og tænker,  at du vil begynde at blogge, så du kan ranke højere på Google? Så er det her ikke bogen for dig.

Hvad koster bogen?
Du kan få et gratis sneak-peek af bogen her: www.nichebog.dk
Bogen koster 199.- hvor du også får adgang til et netværk (regner med, at det er en lukket Fb gruppe)
Den fås også i en udvidet version, hvor du får bog, netværk og 1 times personlig sparing til 699.-

God læselyst –
Sarah

Om Sarah Vos Thrysøe
Sarah ejer Online Solution Group, der hjælper virksomheder med at undgå spild igennem Software-udvikling, og med at være synlige overfor kunderne vha. online markedsføring.
Hun har bl.a. skrevet en e-bog med 7 SEO tips til synlighed på Google.
Sarah flyttede til Lolland i 2015 og bruger sin fritid på at styrketræne og sætte en gammel skole i stand.

Gem

Gem

Gem