Om pressekontakt

Jeg nåede på førstedagen på dét kursus, jeg måtte forlade på grund af snue, at få et rigtigt godt link til en pdf om hvordan man håndterer pressen som virksomhed.
Linket går til CGIMannov, der har lagt en 16 siders pjece ud om hvad man skal tænke over, når pressen “er på sporet”.
Nu sker det tit for mikrovirksomheder, at pressen kontakter ejeren for at beskrive, mere end for at afsløre, og det behøver derfor ikke være problematisk at få den type opringning.
Alligevel har jeg set alt for mange mikrovirksomheder sige alt for uigennemtænkte ting til pressen og bagefter ærgre sig over fejlfortolkninger, fejlcitater, eller en fejlagig vinkling på en historie.
Det gælder om at være forberedt.

Jeg vil derfor anbefale, at man downloader pdffen og sætter sig lidt ind i, hvad man egentlig skal gøre med pressen a) når den henvender sig selv, b) når man gerne selv vil snakke med journalisterne, og c) hvordan man opbygger et godt forhold til pressen over tid.
Det er fornuftige ord – og dét siger jeg, som selv er journalist!