Spar tid (2) – personlig organisering
Jeg har i et stykke tid løbende fået remindere fra en amerikansk hjemmeside, der handler om at spare tid gennem mere effektiv organisering af sig selv.
Og sørme om ikke der her lige efter sommerferien kom en velanbragt reminder om orden på kontoret og organisering af skolebørn.
Siden har også en stribe gode råd til iværksættere og salgsfolk. Til iværksætterne lyder et af rådene, at man skal lave sig en liste over alle ens ansvarsområder, prioritere disse (indtægtsproducerende aktiviteter har højeste prioritet) og hænge listen op i ens synsfelt. Banalt? ja måske, men variationen og spændvidden i opgaverne i iværksætterdagligdagen skal du have in mente i både dit tidsbudget og i din evaluering af din dag/indsats.
Se resten af rådene her: http://www.ineedmoretime.com/entrepreneur.htm
og her er rådene til salgsfolkene (som du jo som mikrovirksomhed er hele tiden): http://www.ineedmoretime.com/organized_sales.htm
Du kan også tilmelde dig et nyhedsbrev. Det er en god måde at blive mindet om at effektivisere egen indsats, når nu der ikke er chefer eller kolleger til det.
Med venlig hilsen
Charlotte Hammer, Flexikom, www.flexikom.dk